Koncert Wojciech Gogolewski Trio na Zaciszu - Skaldowie na jazzowo

5 marca 2017 r. w warszawskim Domu Kultury Zacisze wystąpił zespół Wojciech Gogolewski Trio, który wykonał utwory ze swojej płyty „Medytacje wiejskiego listonosza jazzowego” czyli piosenki Skaldów w jazzowych aranżacjach.

Koncert towarzyszył otwarciu wystawy z okazji 40-lecia pracy twórczej - plakatu Andrzeja Pągowskiego.

Wojciech Gogolewski zainspirował się twórczością Skaldów we wczesnej młodości. Podczas koncertu wspominał te chwile.

W kilku słowach powiedział kiedyś o tym tak: „Drodzy Skaldowie, Miałem wtedy jakieś szesnaście lat i lekki przesyt Mozartem, Bachem czy Beethovenem. Właśnie kończyły się wakacje – które jak zwykle spędziłem z wędką na ukochanym Pomorzu – a to oznaczało, że nieuchronnie zbliża się dzień, kiedy trzeba będzie wrócić do ćwiczenia fug i pasaży. Stojąc po kostki w grząskim błocie, z kijem w ręku i lodem w sercu, myślałem o kolejnych miesiącach żmudnych ćwiczeń. I wtedy – z charczącego tranzystora – usłyszałem TO. „Cała jesteś w skowronkach” Skaldów. B-moll w pierwszym takcie skojarzony z H-dur w drugim, a potem refren w D-dur… Po paru godzinach morderczej podróży pociągiem wróciłem do domu. Nareszcie. Rzuciłem plecak i wędki na podłogę, usiadłem do instrumentu i zacząłem grać. Miałem szesnaście lat… i właśnie zdałem sobie sprawę, że muzyka jest moim życiem. Dzięki Wam, Skaldowie”.



Pierwszym utworem nastrojowego koncertu była "Prześliczna wiolonczelistka" oczywiście w nowej, jazzowej aranżacji, podobnie jak wszystkie inne utwory wykonane tego wieczoru przez Trio. Były jeszcze: "Cała jesteś w skowronkach", "Mateusz IV", "Dopóki jesteś","Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał", "Nasz wspólny świat", "Uciekaj, uciekaj", "Z kopyta kulig rwie" i "Medytacje wiejskiego listonosza". Jednym słowem same przeboje, w ciekawej, innej, bardzo nastrojowej wersji.



źródło: Muzykantka, cytat : DK Zacisze, foto: Muzykantka

Komentarze