Dobra Aukcja 2019: artyści i dziennikarze muzyczni dla pacjentów hospicjum

Do 30 czerwca trwa II edycja Dobrej Aukcji Fundacji Hospicjum Onkologiczne. W tym roku tematem przewodnim jest muzyka: do akcji dołączyli m.in. Lenny Kravitz, Pat Metheny, Kayah, Sokół, Perfect, O.S.T.R., Natalia Przybysz i Krzysztof Zalewski. Pomóc może każdy, opcji jest naprawdę wiele.

Do 30 czerwca dobraaukcja.pl to jeden z najgorętszych adresów charytatywnych. Dlaczego? Choćby z powodu blisko 30 zagranicznych i polskich artystów, którzy włączyli się w ten projekt. Są to m.in. Lenny Kravitz, Pat Metheny (obaj podpisali gitary specjalnie dla Dobrej Aukcji!), Michał Urbaniak (skrzypce z autografem), Kayah, Novika, Magdalena Steczkowska, Krzysztof Zalewski, Natalia Przybysz (statuetka Fryderyka), Sokół (platynowa płyta) czy O.S.T.R. Są też dziennikarze muzyczni, Marek Sierocki, Marek Niedźwiecki, Roman Rogowiecki oraz Hirek Wrona. Na Dobrą Aukcję trafiły płyty, gitary, skrzypce, fotografie, nagrody muzyczne oraz spotkania z artystami i dziennikarzami. “Jesteśmy pod wielkim wrażeniem otwartości ludzi kultury. Bardzo dziękujemy im za zaufanie i pomoc – bez nich Dobra Aukcja by się nie odbyła” – mówi Dorota Jasińska, prezes FHO.
Pieniądze uzyskane z Dobrej Aukcji będą przeznaczone na rozwój programu Hospicjum Plus. “Wykraczamy w nim poza standardy czysto medyczne, zapewniając chorym kompleksową i pełną opiekę, dbając o wypełnienie czasu różnorodną aktywnością. Do tego potrzebne są znaczne środki finansowe, choćby na sprzęt medyczny, a miesięcznie brakuje nam ok. 200 000 zł. Dlatego zachęcamy każdego, komu nie jest obojętny los naszych podopiecznych do wspierania Dobrej Aukcji” – apeluje Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne.

Chętni do pomagania mogą wesprzeć akcję nie tylko poprzez licytację, ale też wpłaty bezpośrednie, zakup cegiełek oraz wystawianie własnych przedmiotów na aukcję w serwisie allegro.pl. ”Mogą to być pamiątki muzyczne, ale też przeżycia, które są dla większości z nas najcenniejsze. To przede wszystkim pomoc w słusznej sprawie, dlatego gorąco zachęcam do wystawiania na aukcję przedmiotów” – wyjaśnia Krzysztof Śpiewek, menedżer CSR w Allegro.

W projekt Fundacji wszystkie firmy i instytucje włączyły się pro bono. Partnerem technologicznym projektu jest Allegro. Fundacja po raz kolejny może liczyć na wsparcie kreatywnej agencji marketingowej Lungo, PGE Narodowego, hotelu Intercontinental Warsaw oraz Fundacji Godła Polskiego Teraz Polska. Do akcji dołączyli także Hard Rock Cafe Warsaw, Press Service Monitoring Mediów, Marszalstudio, Cukry oraz agencja Key PR.

To charytatywny projekt realizowany przez Fundację Hospicjum Onkologiczne. Akcja opiera się na jednomiesięcznych, tematycznych licytacjach w internecie na rzecz pacjentów hospicjum. Pierwsza odsłona (2018) poświęcona była piłce nożnej na czele z futbolówką z 1977 r. Piłka podpisana przez m.in. Kazimierza Deynę, Zbigniewa Bońka i Jana Tomaszewskiego wylicytowana została za 200 000 zł.

Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa od 29 lat niesie bezpłatną pomoc ludziom, którzy u kresu choroby onkologicznej bardziej niż kiedykolwiek potrzebują troski, serdeczności i poczucia bezpieczeństwa. W skali roku Fundacja otacza ponad 3 300 pacjentów oraz rodziny chorych. Wszelkie informacja o Fundacji oraz podejmowanych inicjatywach dostępne są na fho.org.pl.


Źródło informacji: Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa

Komentarze