1 października - Dzień Polskiej Muzyki

1 października 2021 roku już po raz trzeci świętujemy Dzień Polskiej Muzyki. To kampania społeczna, która promuje polską muzykę i zwiększa świadomość Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. Akcja wspiera rodzimy rynek muzyczny i zaznacza rolę muzyki w życiu każdego z nas.

Wraz z mediami uczestniczącymi w kampanii propagatorzy akcji zachęcają do częstszego słuchania i emitowania polskiej muzyki. Tego dnia kierują podziękowania ku artystom i twórcom za ich pracę i za utwory, które dla nas tworzą. Dziękują też miłośnikom muzyki. To właśnie fani stanowią o sile i kondycji rynku muzycznego. Im więcej polskiej muzyki będziemy słuchali, tym większe możliwości rozwoju artystycznego i eksportowego stwarzamy naszym ulubionym artystom i tym silniejsza staje się pozycja polskiego rynku na arenie międzynarodowej.

Przesłaniem tegorocznej edycji kampanii jest współpraca: „Muzyka łączy – WSZYSTKICH. Jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy, a także kluczem do pokonywania wielu przeciwności”. Dlatego cieszymy się, że tak wielu artystów i fanów, a także wiele firm muzycznych jest zaangażowanych w świętowanie Dnia Polskiej Muzyki” – podkreślają organizatorzy kampanii.

Organizatorem kampanii jest Fundacja EMPOWER POLAND. Współorganizatorem 3. edycji kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.

Zapraszamy wszystkie media, artystów oraz fanów muzyki do włączenia się w akcję!

Szczegóły kampanii zostały omówione podczas konferencji prasowej, w której udział wzięli m.in.: Miłosz Bembinow – wiceprezes Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, kompozytor, dyrygent, Tomek Lipiński – członek zarządu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, muzyk rockowy, Marek Laskowski – Klub Progresja, członek zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych SOIAR, Andrzej Dąbrowski – członek zarządu Independent Digital, przewodniczący Stowarzyszenia Alians Niezależnych Producentów Muzycznych, Anna Ceynowa – prezes Fundacji EMPOWER POLAND.

1 października od g. 10.00 do 11.00 już po raz trzeci zabrzmi wspólne pasmo radiowo-telewizyjne z tylko polską muzyką na antenach ponad 50 największych ogólnopolskich stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce oraz stacji regionalnych i lokalnych. 

Największe sklepy muzyczne ponownie przygotują dla fanów specjalne promocje na zakup płyt, kaset i winyli oraz wyjątkowe spotkania z artystami i twórcami na żywo. W salonach i serwisach sieci Empik od 29 września do 12 października będzie można skorzystać z promocji „3 za 2” na płyty CD ze Złotej Kolekcji, prezentującej kultowe postacie polskiej piosenki. W tych dniach obowiązywać będzie również rabat -20% na wybrane tytuły wydane przez Polskie Nagrania.

1 października – w Dniu Polskiej Muzyki, w salonach Empik w całej Polsce będzie można usłyszeć utwory wyłącznie polskich wykonawców. Tego dnia Empik zaprasza również na specjalne muzyczne wydarzenie. Gościem cyklu Premiera online będzie Miuosh. Okazją do rozmowy będzie premiera nowego albumu artysty – „Pieśni współczesne" (Fandango Records).

Największe bileterie tj. eBilet.pl, Eventim, Ticketmaster, Going i Empik Bilety ponownie przygotują dla fanów specjalne promocje na zakup biletów na koncerty polskich artystów. W bileterii Eventim w dniach 1-3 października na hasło „Polska muzyka” będzie można otrzymać voucher zniżkowy o wartości 10 zł na bilety na wybrane koncerty polskich artystów.

Serwisy streamingowe, m.in. Spotify, TIDAL, Empik Music ponownie aktywnie będą promować playlisty z polską muzyką. W ww. serwisach pod hasłem Dzień Polskiej Muzyki będzie można znaleźć specjalne playlisty z polskimi utworami wyselekcjonowanymi z okazji Dnia Polskiej Muzyki.

Podczas Dnia Polskiej Muzyki w rozgłośniach radiowych i stacjach telewizyjnych będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle.

Będzie można także posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi. To okazja do ciekawych rozmów z artystami i twórcami, a także dyskusji z ekspertami o polskim rynku muzycznym, o jego aktualnej kondycji, o perspektywie branży muzycznej w obliczu zmieniających się warunków epidemicznych, przemian technologicznych i innych wyzwań społeczno-gospodarczych.

Więcej informacji na www.dzienpolskiejmuzyki.pl

Źródło: konferencja prasowa, foto Ewa Balana



 

Komentarze